Lejonet & Björnens nya identitet har nominerats till Svenska Designpriset!

Lejonet & Björnens nya identitet och förpackningar är nominerade till Svenska Designpriset 2019. Lejonet & Björnens branding & designbyrå Motherland är med och tävlar med den nya designen i kategorin förpackning/identitet.  

-       Vi är enormt stolta och glada över denna nominering!  Motherland är en byrå som vi har stort förtroende för och efter att ha samarbetat i 10 år känner de verkligen Lejonet & Björnen. Den nya identiteten har lyft utseendet till mer premium samtidigt som vi har behållit igenkänning i Lejonet & Björnens färger och logo, säger Katarina Mild, VD & ägare på Lejonet & Björnen.

Premium, vardagslyx, ansvar och tradition är ledorden som löpt genom hela arbetet av Lejonet & Björnens nya identitet och förpackningar. Den blå identiteten är nu renodlad, varumärket är förstärkt, nya attraktiva produktbilder på smakerna har adderats och det svenska ursprunget har förtydligats. Locken har färgkodats för att underlätta för medvetna val. De blå standardvarianterna har kompletterats med gröna för ekologiskt och guld för veganskt alternativ.

Svenska Designpriset är en av Sveriges ledande tävlingar inom design och grafisk kommunikation. Röstningen i kategorin identitet pågår den 9-15 september.

Rösta gärna på www.designpriset.se  

Ytterligare information lämnas av:

Katarina Mild, VD / Ägare Lejonet&Björnen

Tel: 0706-668040

Hans Knutsson, Design Director Motherland
Tel: 0703-825360    

lob_gruppbild_1