Lejonet & Björnen lanserar en ny smak för restaurang

Vi välkomnar en helt ny smak till Lejonet & Björnens sortiment, nämligen Cream Cheese. Idén växte fram genom produktutveckling tillsammans med Lejonet & Björnens kund TUGG Burgers, som såg möjligheten med smaken som en perfekt bas i milkshakes och desserter.

Efter att vår kund TUGG Burgers efterfrågade en milkshakeglass med tydlig smak av färskost så ville vi givetvis ta fram den absolut bästa glassen för ändamålet. Resultatet blev en frisk, fräsch, syrlig och otroligt god färskostglass. Naturligtvis arbetar vi med riktig färskost och noggrant utvalda råvaror så som Lejonet & Björnen alltid gör.

Cream Cheese glassen kommer att förenkla vardagen och säkerställa en hög och jämn kvalitet för alla restauranger som jobbar med milkshakes där ”Cheesecake” är en populär smak på menyn. Glassen utgör alltså en god och bra bas där kunden sedan själv kan addera valfria råvaror och på så sätt göra den unik. Vi ser också att restauranger som vill erbjuda en ny variant av cheesecake på dessertmenyn skulle kunna använda denna glass och komplettera med olika tillbehör.

Vi älskar att jobba nära våra kunder och utveckla bra idéer tillsammans. Ofta när man tänker på produktutveckling av glass så tänker man i första hand på smak, men i detta fall handlar det också om funktion, för att skapa en jämnare och mer rationell hantering av vår produkt
— säger Katarina Mild, VD och ägare Lejonet & Björnen

Tycker du om Lejonet & Björnens Blåbär Cheesecakeglass sedan innan, så kommer även Cream Cheese att vara en favorit. Cream Cheese glassen kommer att produceras och distribueras för caféer och restauranger med start i vår.

Föregående
Föregående

Lejonet & Björnen lanserar ett nytt spännande segment – Limited Edition!

Nästa
Nästa

Lejonet & Björnen blir officiell supplier till golftävlingen Scandinavian Mixed